‌چکیده محتوای فایل

تعريف مزيت رقابتي:
مجموعه عوامل يا توانمنديهايي كه همواره شركت را قادر مي‌سازد عملكرد بهتري نسبت رقبا از خود نشان دهد (بامبرگر، 1989)
عامل يا تركيبي از عواملي كه در يك محيط رقابتي بنگاه را بسيار موفق‌تر از ساير بنگاه‌ها مي‌نماياند و رقبا نمي‌توانند به راحتي از آن تقليد نمايند (فيورر و چهارباغي، 1995)
مزيت رقابتي تمايز يك شركت در يك يا چند عامل مي‌باشد كه به آن شركت اجازه خدمت بهتر و ايجاد ارزش بيشتر براي مشتري و در نتيجه دستیابی به عملكرد بهتر نسبت به رقبا را مي‌دهد (هانوما، 1999)
مزيت رقابتي بطور اصولي از طريق توانايي يك بنگاه در خلق ارزش براي مشتريان حاصل مي‌شود (پورتر، 1985)
مزيت رقابتي نشان دهنده وضعيتي است كه يك بنگاه را قادر مي‌سازد در مقايسه با رقبا ارزش اقتصادي بيشتري براي مشتريان خلق نمايد (بارني و هسترلي، 2006) ...

‌فهرست

مسئله اساسي فراروي مديران ارشد
دو نوع نگرش به مفهوم رقابت
تعريف مزيت رقابتي
مفهوم رقابت در نگرش كلاسيك اقتصاد
رقابت از منظر نگرش نئوكلاسيك اقتصاد
مزيت رقابتي از منظر اقتصاد سازمان صنعتي
مدل پنج نيروي رقابتي پورتر
مزيت رقابتي از منظر اقتصاد اتريشي

این فایل را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بزارید



منتشر شده در تاریخ: 1396/03/23
بازدید شده توسط 1070 نفر
تعداد دانلود این فایل : 75 مرتبه
در صورت بروز خطا هنگام دانلود به بخش (پنل کاربری - خریدهای من) مراجعه فرمایید.

دیدگاه کاربران

system          

مدیریت

  • لطفا نظرات خود را با ما در میان بگذارید